Kezdőlap 1185 Budapest, Honvéd utca 25.

Esettanulmány – Tendermenedzsment a Marso-nál

A menedzsment és a tulajdonosi kör folyamatosan magas minőségi elvárásainak következményeként a teljes logisztikai elosztási rendszer átszervezését bízta ránk. A piac elvárása a 24h-s kiszállítás, valamint az online nyomkövetési rendszer alkalmazása.

A probléma specifikálása többkörös egyeztetést igényelt a menedzsment és szakértőink részéről. Ennek azért van kiemelt szerepe, minden egyes projektünk során, hogy a valós problémára, igényre keressünk, majd adjunk megoldást.

A cél és a probléma adekvát azonosítását követően két részre bontottuk a projektet:

  • a) egy reális verziónak látszott a jelenlegi elosztási rendszer optimalizálása, fejlett hálózattervezési eljárások és algoritmusok segítségével
  • b) a másik megoldás pedig a logisztikai tevékenység részbeni vagy teljes kiszervezése

Döntés előkészítésünket követően a Marso menedzsmentje a b) opció mellett döntött. A tender felhívásba több mint tíz szállítmányozó céget vontunk be (előzetes képesség vizsgálatainknak megfelelően), hogy teljes körű képet kapjunk a lehetőségekről. A menedzsmenttel egyeztetve a többkörös tenderben folyamatosan szűkítettük a résztvevők számát mind szakmai, mind pénzügyi megfontolások mentén. Ehhez egy speciálisan felparaméterezett döntéstámogató módszert alkalmaztunk.

A projekt során végig minden esetben független tanácsadóként segítettük a tulajdonosok és a menedzsment stratégiai (de akár taktikai vagy operatív) döntéseit. Munkánk elismeréseként a Marso romániai hálózatának tendermenedzsmentjét is mi bonyolítottuk le.

Tetszett az oldal? Oszd meg másokkal is!
Kapcsolat